Nasi klienci wywodzą się z różnych branż, ale łączy ich jedno – chęć rozwoju i odniesienia biznesowego sukcesu opartego na tradycyjnych wartościach: szacunku, uczciwości, rzetelności. Nasi Zewnętrzni Dyrektorzy i Eksperci Interim mają przyjemność wspierać zespoły naszych klientów w takich obszarach jak: finanse, rachunkowość, HR, operacje, z naciskiem na opracowywanie strategii, usprawnianie procesów i wdrażanie najlepszych praktyk biznesowych.
Przykłady Współpracy
Case Study - Elstar
Polski lider w dziedzinie dystrybucji rur, profili i armatur ze stali nierdzewnej dla różnych sektorów przemysłowych (sprzedaż krajowa i międzynarodowa).
Obroty wynoszące 60 milionów PLN rocznie, 45 pracowników.
Wyzwanie
Brak przejrzystego systemu informacyjnego zarządzania, bardzo potrzebnego w kontekście ambitnych planów rozbudowy operacji firmy na przestrzeni kolejnych 5 lat (cel: zwiększenie udziału w rynku sprzedaży rur i wyrobów metalurgicznych z 2% do 5%).
Dodatkowo: Zarząd był obciążony zadaniami analitycznymi i pełnił wiele ról.
Rozwiązanie
Wdrożono kompleksowe raportowanie zarządcze, przejmując zadania od Zarządu, takie jak okresowe raporty, budżetowanie i prognozowanie przepływów pieniężnych. Wykorzystano istniejące rozwiązania informatyczne, aby stworzyć zintegrowany raport miesięczny, prezentujący informacje finansowe, takie jak kapitał obrotowy, rentowność w poszczególnych oddziałach sprzedaży i grupach produktów, oraz szczegółowa analiza kosztów. Wprowadzono błyskawiczne „Flash Reports” w ciągu trzech dni od zakończenia miesiąca. Wdrożono budżetowanie partycypacyjne, w którym uczestniczył kluczowy personel, obejmujące budżety zysków i strat, bilansu oraz przepływów pieniężnych. Stałe porównywanie bieżących wyników z zaplanowanymi danymi. Skuteczne rozwiązanie opracowane w modelu współpracy przez cztery miesiące, pracując 3 dni w tygodniu. Obecnie wspieramy i nadzorujemy proces raportowania (zakres współpracy: kilka dni w miesiącu).
Rezultat
Klient otrzymuje stały dostęp do wiarygodnych informacji finansowych zarówno do ogólnych, jak i szczegółowych analiz, umożliwiając skoncentrowanie się na strategii. Wcześniej czasochłonny proces zajmuje obecnie około 16 godzin miesięcznie.
Case Study - Medinco
Branża medyczna: jeden z wiodących dystrybutorów sprzętu medycznego, dynamicznie rozwijająca się firma właścicielska w trakcie modernizacji procesów.
Wyzwanie
Brak wypełnionej funkcji Dyrektora Finansowego, brak raportowana zarządczego.
Dwa biura w strukturze firmy (dwie lokalizacje)
Konieczność przeniesienia księgowości i obsługi kadrowo-płacowej do zewnętrznej firmy
Rozwiązanie
- Grupa Oryx rozpoczęła współpracę od przeglądu efektywności procesów finansowych, który stał się podstawą do wyznaczenia odpowiedniego Zewnętrznego Dyrektora Finansowego oraz jego celów i priorytetów.
- Przeprowadziliśmy reorganizację działu księgowo-administracyjnego: organizacja i przeniesienie operacji do zewnętrznej firmy księgowo-kadrowej oraz głównego biura handlowego wraz z Dyrektorem Zarządzającym, zespołem oraz firmą księgową, co umożliwiło likwidację jednego biura
- Eksperci Grupy Oryx przejęli i usprawnili raportowanie zarządcze, prognozy cash-flow oraz regularnie wspierają Dyrektora Zarządzającego /Zarząd w zakresie finansów
Rezultat
Klient otrzymuje stały dostęp do wiarygodnych informacji finansowych, umożliwiających zarówno ogólną, jak i szczegółową analizę, co pozwala na skoncentrowanie się na strategii. Dotychczas czasochłonny proces zajmuje teraz około 16 godzin miesięcznie.
Case Study - Volubus
Szwedzki startup Volubus, stawiający sobie za cel ułatwienie dostępu do podróży grupowych, dzięki wykorzystaniu stworzonej przez siebie technologii, niwelując bariery w dostępie do niezawodnego i elastycznego transportu autobusowego, firma daje nowe opcje podróży zarówno w kraju, jak i za granicą.
Wyzwanie
Firma, posiadająca siedzibę operacyjną w Polsce (w Krakowie), potrzebowała dostępu do doświadczonego dyrektora finansowego, który mógłby zastąpić odchodzącego z firmy CFO oraz wspierać zespół kierowniczy w zakresie raportowania finansowego i planowania, aby pomóc w podejmowaniu decyzji w dynamicznym środowisku biznesowym.
Rozwiązanie
Grupa Oryx zapewniła dojrzałego i doświadczonego dyrektora finansowego, który szybko przejął obowiązki CFO po odchodzącym dyrektorze finansowym oraz zaktualizował narzędzia do raportowania finansowego i planowania, aby dopasować je do rozwoju tego szybko rosnącego biznesu. Rozwinął zespół finansowy w Krakowie, aby sprostać zmieniającym się wymaganiom biznesowym i poprawić szybkość oraz jakość procesów finansowych i księgowych, jednocześnie rozwijając relacje z osobami odpowiedzialnymi za Compliance w spółce, pracującymi w Szwecji.
Rezultat
Volubus dysponuje obecnie aktualnymi i wiarygodnymi raportami finansowymi oraz prognozami, które wspierają podejmowanie decyzji biznesowych przez zespół kierowniczy, zapewniając zgodność z lokalnymi przepisami. Ma również dobrze zorganizowany i kompetentny dział finansowy, który będzie nadal wspierać biznes w przyszłości.